Thursday, December 22, 2011

Allah lebih tahu....

Salam Khamis...22/12/2011...9 days b4 new year....

2012...org kata tahun dunia akan musnah...don't think more about that...well...we juz hv to prepare ourselves dgn amal ibadah yg tak pernah putus...akhirat yg pentingkan...

well kalau tgk kan tanda2 kiamat yg disebut dalam al-quran, mmg dh byk tanda2 dunia akan berakhir. Juz tanda2 besar mcm Islam kembali naik semula masih lom de lagi and of coz kemunculan dajal semasa hari kiamat lom lagi de...


21/12/2012 – Hari kiamat ?



2012/12/21 adalah hari ketika dunia kita tercinta akan mengambil nafas terakhir.Bukan hanya ini, masa yang dijangka tepat 11.11 GMT.Menyatakan kalender Maya fakta tentang akhir dari planet pada 21 Disember Beberapa penemuan juga dijangka situasi setanding dengan hari kiamat.

2012/12/21 adalah hari ketika seluruh dunia kita tercinta akan mengambil nafas terakhir.Bukan hanya ini, masa yang dijangka tepat 11.11 GMT. Menyatakan kalender Maya fakta tentang akhir dari planet pada 21 Disember 2012.Sejumlah penemuan juga dijangka situasi yang sama dengan hari kiamat.NASA telah menjangkakan ledakan besar akan menghentam bumi pada tahun 2012 serta alasan dinyatakan sebagai pertembungan antara asteroid dan komet.

Bahkan matahari semakin panas dan pembebasan sinar dan gas boleh mendedah serta planet ini boleh terbakar juga.Matahari memiliki kecenderungan untuk menarik dan membubarkan planet dan ini boleh menjadi benar dalam mereka tahun 2012.Orang-orang mendapatkan sedikit takut, tetapi kenyataannya adalah luar biasa di kali.

Anda harus telah mengamati bagaimana seluruh dunia berubah seiring dengan pola setanding untuk penemuan di ramalan.Beberapa kali, kita mengabaikan panggilan, tapi itu benar-benar cukup baik yang disebutkan dalam semua kitab suci agama bahawa planet ini telah berakhir.Juga Menurut ajaran Alkitab, bila ada kejadian tertentu harus terjadi, sebuah meteor asteroid, besar atau komet akan menghancurkan ke planet bumi yang besar dan indah kita.Jika kita memperhatikan apa yang didedahkan kepada kita dalam Kitab Wahyu kita akan mendapati bahawa acara ini cukup dekat dengan yang terjadi.Akhir dunia mungkin tidak berada di Decmber 21 2012 tapi ada harus berakhir sebaliknya.

Hal ini membuat individu tambahan gelisah. Permukaan di bumi menjadi jauh lebih panas berbanding dengan abad yang lalu.Setiap kali anda kembali ke sumber-sumber asas anda, ia mengatakan bahawa keadaan yang sama dalam pembentukan dunia, kerana ia boleh di ramalan akhir seluruh dunia.2012/12/21 mungkin menjadi akhir alam, tapi sekali lagi titik terletak pada keyakinan anda.Orang-orang dapat memberikan fakta dan nombor, tapi menjadi berpendidikan, anda perlu menganalisis hal sendiri.

Bagi saya karut jer semua nih……kiamat tu takder siapa yang tahu, jangan percaya…
Tanda-tanda besar hari kiamat menurut AGAMA ISLAM
Tanda-tanda Kiamat menurut agama Islam merupakan suatu petunjuk atau isyarat yang sudah hampirnya Hari Kiamat. Bermula dengan tanda-tanda kecil dan kemudian disusuli dengan tanda-tanda besar.



Tanda-tanda besar

  • Hijaunya bumi arafah.
  • Lahirnya ramai anak anak zina dari perkahwinan tidak sah @perceraian tidak diluluskan mahkamah.
  • Keluar sejenis binatang dari perut bumi yang digelar Dabbatul Ardhi.(Komputer?)
  • Keluar asap tebal dibumi hijaz.(Perang iraq-kuwait 1990)
  • Munculnya nabi palsu yang ke 40.(sekarang sudah 38 orang)
  • Diangkat al-Quran dan Ilmu addin dari manusia.( pertamanya ilmu faraid)
  • Berlaku perang besar dikawasan kaukasus ( israel-turki-eropah-russia)
  • Runtuhnya Ka’abah diserang oleh orang habshah(sudan-etophia-eriteria.)laut merah kering.
  • 3 kali gempa bumi,(bom nuklear)sekali di timur(Korea utara), sekali di barat(USA), ketiga di Semenanjung Arab.(oleh tentera New World Order)
  • Keluarnya suku Yakjuj dan Makjuj.(Gog & Magog)memakan mayat mayat perang.
  • Bermulalah kekuasaan Dajjal.
  • Munculnya Imam Mahdi.
  • Turunnya Nabi Isa a.s.dan azannya mematikan yakjuj makjuj.
  • Matahari terbit dari ufuk barat.
  • Terdengar tiupan sangkakala pertama

Tanda-tanda kecil banyak sangat dah berlaku pun .?Jadi….tepuk dada tanya selera…

No comments:

Post a Comment