Friday, January 7, 2011

AzaM 2011 - dua ribu sebelas!!!!!

Salam,

ari ni dah 7 hari dlm 2011...cepat tul masa berlalu kan...

emm...masa end of 2010...terpikir pe benda yg ak nak achieve (azam) on 2011....

pikir punya pikir....aku kn kemas bilik ni...buang mana yg tak patut....2 hari ak kemas bilik...n masa kemas2 tu dpt idea!!!tinggg***

aku ada dekat 10 buah buku n kitab yg aku lom hbs baca...tahun lepas asyik beli tp baca half way je...halfway xpe..ni start baca pun x...mmg jd habit bila aku suka sgt beli buku tp x baca...pelik..habit since aku sekolah lg....

suke g kedai buku n kuar kalau xde sebuah mmg x sah...huhuhu...sbb tu aku suke g pesta buku..rasa addicted sgt...pernah spent abt RM200 for books only...emm...

selain tu de gak kesedaran bila aku rasa aku byk spend masa dgn kwn2 ofis ....family n kwn sekolah sume aku hampir terlupa...emm...pe nk jd dgn aku ni...diaorg la yg sll ada utk ak bila aku memerlukan....thank u so much!!!
last week...ak spend masa dgn family ak main Wii!!!!best wooo!!!

overhaul my attitude...yg mmg aku dh lama sedar..so this year kt try work out harder n harder...go! dee go!

losing weight...wahh...ni azam every year...mayb not only juz losing weight, but to get more healthier body n stomach...makan kn betul n try to going jog constantly every weekend....last week dh start...hope to get this weekend too...and onwards....

lain???ntah de ke lagi???ok pe kata kita wat list...jom tgk list azam 2011....
  1. hbs kan baca buku yg dibeli last year..especially terjemahan Al Quran Al Karim
  2. spend more time with my family...n kwn2 sekolah..especially my BFF, Sara n Ab
  3. kurang kan kuar buang masa n duit...especially on weekend....time with family
  4. tak mau dh g karok...babah marah...xmau wat benda yg mama n babah tak suka!!!!
  5. manage my time with working (wat OT) n family....
  6. overhaul my attitude...be more positive,think positive n act positive...xmau tamper n kecik ati tak tentu pasal...
  7. nak hidup lebih sihat...jaga makan n sll exercise...
  8. be more discipline dlm jaga makan (jgn mkn AYAM,benda2 yg gatal n makan cili - nnti gatal2 n sakit perut), bgn pagi tlg mama wat breakfast n kemas bilik tiap2 minggu...
  9. simpan duit byk2...target this year - RM X000 (biarlah rahsia...)
  10. smbg master...still thinking..nk amik master on pe...but surely not MBA....dah2 la tu dip n degree je on business...
  11. kawen!!!!!kua..kua....ni angan2 je la...tp sape tau kan...mcm cousin aku..bidan terjun...hbs study terus kawen...kua..kua....
Owhh..owhh...de satu lagi...usb player for my baby Viva....budget tak mahal sgt...3 ratus- 4 ratus je...target month???emm...on june maybe...


so that's all for now...bye..bye..
assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment